TOP NEWS

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Maecenas mattis nisi felis, vel ullamcorper dolor. Integer iaculis nisi id nisl porta vestibulum.

Thursday 27 September 2012

Memancing bukan hobi lelaki jer oke..


        Dalam duk sibuk2 ngan aktiviti yang pack la jugak,tension jugak kdg2..badan pon letih..bila bdn letih,leh jd xsehat...bila xsehat,otak pon xcergas...hehe...duk berdebar menunggu  grand final simplysiti starsearch ni weh...so bagi mengurangkan sikit rasa berdebar,rasa tension,korang tau ape aku wat?hehe...n ini adalah salah satu daripada hobi aku...eh...mestilah hobi yang sihat...nak tau hobi ape?jap eh.....





ha!!cube teka hobi ape yang berkitan ngan gambar ikan???hehe...curik ikan??haha...MEMANCING...yes!!i like Fishing bebeh!!ini antara terapi aku kalau aku bosan or tension...aku minat memancing ni time kecik ekceli...p curik2 mancing tapi pakai batang kayu...haha...tp dah besar,masuk u ters lupa mancing...sampaila ade seseorang yang watkan  timbulkan minat memancing balik...siapa???hehe...antara org yang aku sayang...sudah...ni bkn nk bercerita pasal sayang menyayang oke...pasal hobi aku iaitu MEMANCING!!

     nak kata pro xdela..tp bila da minat ni kan,macam2la kita blaja..daripada wat umpan,pasang umpan,pilih joran n all da stuff..cara baling pon aku blaja tau x...hehe...skang ni da terrer la baling pancing beb..hikhik...aku igt first mancing dulu kat PORT DICKSON..kat umh kawan...mancing kat laut beb...hehe...xtdo aku..tapi hasil ya lumayan...smpai skang duk ingat lagi ktorang tertonggek2 carik umpan...time tu pakai umpan siput...prap!!baling je pancing,aku dpt ikan sembilang...hehe..pastu naik lagi dan lagi...dah tu mana xketagih aku..tu yang aku suka...

    Aku slalu gak mancing kat tasik..tasik Putrajaya yang paling kerap..alaa...kat TAMAN WETLAND tu...bayar rm2o dr pagi smpai pkl 6 ptg..kdg2 aku terlebih smpai pkl 7...gian punya pasal..hihi...bwk joran bukan satu tapi dua tiga...hehe..semangatkan aku bercerita??sbb minat beb...n aku percaya kaum2 perempuan yang kat lua yang suka mancing pun mesti setuju ngan aku kalau aku cakap memancig ni syiok!!
mana xsyok...bila dpt habuan..tp memancing ni jugak boleh terapkan sifat sabar tau x..yela...sabar,fokus...xcaya cuba try...nnt aku nak share lg pasal memancing nih k...i got to go...mata sudah mengantuk...papai...;)

mancing kat wetland..dapat lampam saiz besar tapak tagan..okela tu goreng garing2 masak pedas...yummy!!

nie baru 3 ari lepas mancing kat tasik...dapat ikan BAUNG...gulp..sedap..masak taucu separuh masak gulai tempoyak pon sodap!!

ini adalah joran febret aku...yang paling mahal setakat ni...:)

dan ini adalah koleksi joranku...walaupon nan hado,tapi aku bangga sebab dah tumpaskan banyak ikan...hahahahahaha(gelak jahat) ko ado???

*Keena Mentor ajak p mancing...sape nk join aku?hihi...*

2 comments:

  1. Orang-orang yang sabar boleh memancing ikan. Kalau tidak habis joran dibaling apabila tidak dapat ikan.

    ReplyDelete
  2. akak seorang yang lain dari yang lain...kalau semua perempuann mcm akak... dunia nie perempuan yang berkuasa tau.. hahahha good job!!

    ReplyDelete